Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Rabu, 27 Julai 2011

Durian Oh Durian..

Alhamdulillah.. Berkat zikrullah sepanjang hari segala perbuatan dan amalan pada hari ini berjalan lancar dan semuanya seperti diatur dengan baik oleh Allah.. Kasih sayang yang teristimewa diberi oleh hubby setiap hari b4 masing2 pergi kerja amatla terpahat dalam hati dan sanubari.. Syukur Ya Allah.. Betapa indahnya cinta yang halal darimu Ya Allah.. :)

Hari ini saya semakin happy.. Setiap perjalanan kehidupan kami semakin dipermudahkan.. Alhamdulillah, hanya pada Allah yang saya serahkan segalanya dan apa yang Allah beri saya sangat bersyukur.. =) dan apa yang Allah tak beri saya redha dengan syukur.. =)

Semalam hubby betol2 memberi semangat padu untuk saya cuba buat pulut dan serawa.. Hahaha.. Da lama tak buat jadi agak2 terlupa pulak.. Maklumla setahun sekali je sebenarnyeeee.. Memandangkan mak mertua dan mak usu bagi berbakul2 buah durian jadi saya amik la inisiatif buat kuah serawa dimakan ngan roti dan pulut.. Enak2.. Percubaan yang da berkurun2 lamanya menjadi bila hubby habiskan sumenye.. Tinggalkan sedikit je untuk sarapan.. =) Ni yang jadi semakin bersemangat.. Mana x nye.. Orang lain dok makan durian meriah aroma satu rumah.. Jelessss tauuuuu.. Sebab saya xmakan durian.. Sib bek la boleh bau yang sikit2 tuh.. Agak2 da xtahan kena la tahan nafas.. Hahahaha.. Tu small matter je.. Leh handle lagi.. Da kawin ngan suami yang menjadi Raja Durian jadi kenala berangan jadi Permaisuri Durian..  :P

Apepon nak ucap bebanyak terima kasih pada mak ngan ayah mentua yang sanggup bungkuskan durian dan bacang yang banyak tuh.. Pada mak usu dan pak usu jugak time kasih sudi bawak jugak raja buah tu dan rambutan..Kami sukeeeee sangat.. Maklumlah, da musim macam tu kat Johor lum ada kesempatan pulak nak balik Lok Heng dan Batu Pahat.. InsyaAllah jika diberi rezeki lebih dan kesempatan dari Allah kami memang akan pulang bulan puasa nanti.. Ermmmm.. Tak sabar nak balik jumpa semuanya.. Kalau balik mesti singgah dua2 tempat.. Syukurla dapat pasangan 1 negeri.. ;) Alhamdulillah..

Semalam mak mentua gtau dia pernah makan buah bacang+santan gula merah+ais.. Hermmmm.. Dia suruh cuba.. Rasa semangat pulak nak mencuba balik kerja nanti.. Memang nak buat special untuk hubby.. Sebab semalam bila mak cakap macam tu je kami da berpandangan! Mana taknya orang di kampung pon da makan ala2 "Johny's"... Our fav location tu!!! Suke sangat makan kat situ.. Banyak tempat "Johny's" da jelajah.. Alhamdulillah.. Dan da tau da mana tempat yang mantop presentation nya.. Sebab kat situ ada pencuci mulut yang lebih kurang la macam yang mak cakap tuh.. Tapi "Mix Fruit" dan antara buah2an yang ada dalam tu nangka.. Saya suke nangka! :)

Durian kat rumah tu banyak lagi sampai saya xtau dah nak masak ape lagi.. Tempoyak da saya ready kan semalam.. Hubby gemar beno ngan tempoyak.. Tempoyak yang mak bekalkan bulan lepas pon da abes dikerjakan.. Pas ni macam nak buat durian goreng pulak! Pernah dengar x? Hihihi.. Ini percubaan pertama saya! Jangan ingat pisang je ada pisang goreng, durian pon ada.. Hahahah..

Kelmarin sepupu lepak kat rumah dan puas da durian dikopeknye dan masuk dalam freezer.. Dan masa saya mencarik2 kat mana la disimpannye durian tuh.. Sya ingat dia belum bukak lagi durian2 tuh.. Sekali tengok mak aiii.. Rupe2nye kat tempat pembeku.. Adehhh.. Pelik gak ape tak keras ke durian2 tu nanti??? Rupa2nya mak usu yang ajar memang letak atas tu kalau nak tahan lama.. Setahun pon boleh! Katanye lar.. Cuba la! Rasanya memang tetap same sesedap masa durian tu dibukak! Katanye jugak la.. Hihihi.. Petua ni boleh dimanfaatkan kepada sesapa yang nak bawak durian kalau berjalan jauh.. Sebab durian tu akan keras ala2 aiskrim gitu.. So kalau jalan jauh pon tempoh durian tu melembut sempat gaknye sampai ke destinasi kamu.. ;) 
Dannnnn.. Saya jugak boleh manfaatkan baki durian2 tu untuk buat aiskrim durian! 
Selamat Mencuba!

Like Entry

2 ulasan:

  1. Salam Noora,

    Kenapa follow tak gitau..captain dah follow balik dah..

    Comel blog ni mcm tuannya..

    wasallam.

    BalasPadam
  2. Time kasih captain! Alhamdulillah, tu sume kurniaan Allah :) Alamak.. Kena gtau ea.. ;P saya suke baca blog captain! resepirahsiaku.. banyak saya dapat belaja khususnya seperti doa2 pelindung diri dan ilmu2 bloggers! Like it!

    BalasPadam

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com