Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Isnin, 7 Mac 2011

Aduh! Cakit Gigi nih...

Tiap malam aku susah sangat nak dapat tidur lelap.. Bile terjaga saja punye la sakit mak aiiiii gigi ni.. Da dekat 8 hari aku suffer penderitaan ni.. Huaaaaaaa... Letih pulak bile sakit gigi ni.. Ari tu ada gak perhati betul2 keadaan gigi ku.. Kot2 la ada tikus telah membuat lubang.. Ceh! Rupenye gigi bongsu kat belakang geraham yang tumbuh tu da xda ruang nak duduk.. Adeeeeiiii.. Kire lari dari landasan la.. Bile nak makan Ya Allah, hanya Dia yang tahu kehebatan penangan sakitnyeeee...

Da la sakit gigi, kembung perut pulak.. Da kembung perut, sakit perut pulak... Badan jadi makin2 la lomah.. Tapi bile g opis buat2 la ceria.. Tapi dalam manyak susah ati mau makan sakit, mau mandi sakit, mau tido pon sakit meh... Yang seronok dan amat2 terharu tu bile dalam keadaan begini Hubby sangat2 la prihatin.. Dia sayang wa ooooo... hihihi.. Kesian sangat telinga dia salu kene bebel ngan aku sik sakit.. sakit.. sakit.. Tapi dia salu soh baca selawat banyak2 dan fatihah.. Katenye kalau cakap sakit memang akan terus sakit.. Tapi nampak jugaklah kasih dia bile aku betul2 dalam kesakitan.. Sungguh terharu! Malam2 bile aku sakit dia akan peluk sambil letak tangan kat pipi.. Selawat dan baca fatihah banyak kali.. Sampaila aku diam membebel cakap sakit.. Hehehe.. Tapi sungguh! Kekadang memang xtertahan.. Rasa macam nak cabut tapi takut dan sayang sangat kat gigi tuh.. Maklumlah... anak bongsu la katakan.. Ngada2 lak dia nak manja2 ngan aku xkena tempat.. Ceh!


 Sik sakit2 last2 malam tadi Hubby g kedai carik pil tahan sakit... Berbekalkan kudrat yang ada aku pon sibuk gak la follow.. Kot2la dibelinye pil yang merepek pening pulak aku nak makannye.. Akhirnye amik la pil yang kire tahu jugakla peranan nye.. Lain2 pil cam peleeeeeekkk jerk.. Dia pon amik la Cap Kaki Tiga yang untuk sakit gigi tuh.. Aku xpenah lak makan b4 ni.. Hahaha.. Nasibla..


After makan sikit la dlm suku cawan air yang da dicampur serbuk Cap Kaki Tiga tetibe pedih lak perut ku.. Rasa macam penuh pulak perut ni dengan angin lagi.. Tak tau la penyembur angin mane la yang masuk dalam badan aku nih.. Rasa kekadang macam belon je tapi belon ni xnak lak terbang. makin penuh angin makin berat adalah.. Kalau terbang syok la jugak dapat round the air of Putrajaya ni.. Huhuhu.. Da la penuh angin tetibe cam ada skit rasa panas2 dalam perut ni.. Heh!! Ni sape punye keje plak main masak2 dalam perut aku ni.. Da xda keje lain la tu si cacing2 ni.. Soh tido xnak.. Degil pulak cacing2 tu siap main bakar2 mcm ala2 'camping' lak dlm perut aku.. Ceh! Bikin panas saja..


Sian hubby.. Dia pon sapu la minyak BAM panas kat perut.. Adehhh.. Memang xterlarat je nak uat keje.. Last2 aku pon ter tuuuuuuuuuttt (tido...) Lega dapat kena minyak panas kat perut.. Pagi nye dia soh gak g klinik sebab dia wisau makan aku pon da xseseronok selalu.. Makan je mesti pagang pipi.. Cian sungguh.. Aku pon g la klinik.. After da dapat ubat dan makan g la opis balik.. Kirenya 'timeslip' je la dapat sebab aku masih leh bertahan.. Doktor pesan kalau sakit lagi n.week jumpa dia.. Hurrrmmm.. Sungguh sedih dengan kamuuuuu gigi.. Walaupon xberlubang tapi kesian pulak tengok kedudukan dia yang terkeluar dari landasan keretapi nye.. Hahaha..
Moral of the story aku pon xtau.. Huhuhu.. Yela aku pon xtau cam ne lak puncanye gigi aku leh senget xikut landasan.. Doktor kate rahang aku kecik.. Sebab tu gigi xmuat so dia pon senget.. Hai la gigi.. Nak bagi pesanan kat reader pon xtau cam ne? Kalau berlubang leh la bagi pesanan penaja.. Apepon doa la aku cepat2 sembuh sebab kesakitan gigi ni memang2 sangat2 huhuhuhu
xterkate.. Nak kate gigi besar gedabak sampai rahang xmuat xla sebesar gigi nih..

Petang ni after work sebagai tanda penghargaan pada Hubby yang jaga aku saban malam bile sakit gigi aku nak uat la puding susu special untuk dia.. Teringin lak nak uat triffle.. Tapi nak kena beli bahan.. Malas n sungguh xterlarat lak.. Triffle tu len kali jela.. After da stabil gigi ku.. Jadi leh la mam sesama..  Hikhikhik..
Like Entry

1 ulasan:

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com