Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Khamis, 27 Ogos 2009

Kek Lapis Betawi/ Berempah

Ermm.. Bulan Ramadhan ni aku ingat nak gunakan masa aku yang terluang nanti dengan buat kek lapis.. Lame dah aku tak bergolek ngan tepung2, telur2, gula2 kat dapur.. Masa dulu rajin lar.. Kalau uat kek pon uat kat kampung. Sempat uat bisness g tu.. Jual ngan dak2 kilang.

Sekarang nih teringin gak nak mula balik. Kalau tak setahun sekali je dapat makan kek lapis betawi resepi tradisi nih.. Maklumlah raye Aidilfitri pon sekali jer.. Buat pon masa nak raye je la.. So, kalau ada blogger/pembaca yang teringin nak order kek lapis betawi/berempah aku nih dipersilalah.. Hehehe.. Lum cuba lum tahu tau! Ceewaaah..







Akhirnyer.. Phewww.. Yummmyy..


Bahan-Bahan Asas (tak termasuk lain-lain bahan tambahan)

Telur, Tepung Gandum, Gula Castard, Butter Cup, Rempah kuih
Nak uat satu kek nih bukan mudah.. Jerih gak la.. Sebiji aku uat kene melangut depan oven 3 jam baru siap.. Kalau dah bakar terus tinggal xper.. Ini kena la lapis satu2.. Kene sabar sikit lar baru menjadi.. Kalau tak ermm... tak tau la jadi kek besi kot.. Huhuhu..

Sebiji (8"x8") harganyer
RM50
(percuma penghantaran sekitar Putrajaya dan yang berhampiran dengannya)

Kalau berminat untuk juadah raya leh la msg aku di chat box or komen k..

Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com