Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Isnin, 25 Julai 2011

Di Sebalik Persiapan Majlis Perkahwinan.. ;P

Pengalaman perkahwinan tersangatla mendebarkan.. Majlis sandingku bertemakan hijau pucuk pisang plus hijau creamy.. Saya suke warna tuh.. Nampak kontra.. Tambah pula bagi saya hijau tu sesedap mata memandang.. Seindah daun menghijau.. Cewaaahh.. Saya penah tanya kat mak andam untuk tempah warna tuh.. Tapi mak aiiii.. Regenye.. Uikkkk.. Nak terkeluar jugak bijik mata.. Maklumlah.. Time macam ni banyak nak guna modal nye.. Barang2 hantaran jer da berbelas2.. Jadi setelah puas kami berdua menghabiskan cuti je kejenya bile baik kampung akhirnya kami memutuskan beberapa perkara:
  • Tema Pihak Perempuan Hijau Pucuk Pisang + Creamy Soft Green
  • Tema Pihak Lelaki Biru Turqoise
  • Photographer Aliceshah Studio amik pakej yang paling terbaiiikkk.. ;)
  • Andaman Seri Ahmad Muar dengan magic touch!
  • Hantaran beli sedikit demi sedikit dan mesti beli sama2.. ;P (15 berbalas 13 dulang)
  • Inai nak yang biasa2 jer.. Tak suke conteng2 tangan.. ;P
  • Pelamin ermmmm (ni sungguh mencabar sikit sebab mak nak buat kat dalam rumah tapi abah nak buat kat luar rumah - garaj sebab garaj rumah ada dua dan luas..) Jadi atas keputusan bersama Pelamin di luar..
  • Baju Sanding kami beli sendiri.. Aksesori sume andam punye.. ;P
  • Jarak tempoh Majlis Bertandang adalah 2 minggu dari tarikh Majlis Sanding Perempuan.
  • Coklat doorgift saya buat sendiri untuk tetamu2 pihak lelaki dan kawan2.. Untuk kawan2 belah mak dan abah, Along sanggup buatkan..
  • Hantaran sume gubah sendiri (Emak, Saya dan Pengapit saya)
  • Pengapit saya mendebarkan bile last minit hampir kate xdapat jadi.. Tapi Alhamdulillah.. Banyak berkorban..
  • Sesi bergambar di rumah atau di Studio mestilah pakai tudung dan Photographer xboleh masuk selagi pengantin xsiap pakai tudung. ;)
  • Rumah penanggah untuk rombongan pihak lelaki ditaja oleh Cikgu Azhar (Warden Sekolah Menengah Teknik kami dulu.. Alhamdulillah)
  • Kek tingkat ditaja oleh Abang Bad my abang angkat dari sekolah form 1 dulu.. Alhamdulillah..
  • Bunting dan Banner abang ngah dan ipar yang belanja.. 
  • Baju nikah saya mesti hubby yang design kan..
Dan  jika ini jodoh kami dan selesai diijabkabulkan kami bernazar untuk menunaikan umrah.. Alhamdulillah Syukur kami dapat menunaikan nazar kami ke sana... 

Di Sebalik Tirai Majlis Perkahwinanku.. ;P

Di sebalik kisah persiapan Majlis ku ada kisah yang uittttttttttt.. Tak boleh ku lupekan.. Inilah kenangan pahit lagi manis.. Ngehngehngeh.. Tapi memang mujur ada pengapit yang sanggup berkorban ape je untuk selesaikan masalah saya.. Walaupon masih ada saki bakinye tapi masih kelihatan.. Dan saya menangissssssss masa tengok ape da jadi pada jariku????????? Oh no man!


Kisahnya bermula daripada pada siang hari tu pengapit Faha da tanye saya bile saya nak pakai inai.. Then saya cakap sekejap lagi la.. Petang kot.. Sebab nanti xda orang nak masukkan doorgift coklat ni sume dalam paperbag.. 
Tetiba pengapit macam tercengang memandang saya. 
Saya pon pelik gak.. "Awat nye".. 
Dia jawab "Akak.. Akak nak bernikah malam ni tau! Takkan akak nak berinai petang ni?? Kalau kite pakai sekarang petang ni kite boleh repair je.." 
??????????????? Oh!!!! Ya Allah!!!!! Saya terlupa yang saya akan bernikah malam tuh! Hahahaha.. MasyaAllah.. Adrenalin saya memuncak.. Hihihi.. Menggelabah abes.. Terus saya capai inai yang Along saya belikan.. Then saya terus mintak tolong Faha pakaikan.. Ntah kenapa kami kalut bebeno tau! Tak baca langsung inai tu inai ape.. Yang Along saya pulak pon sama xbace dan terus beli.. Kami sama2 salah.. ;)

Baru pakai 3 jari ujung Faha rasa xsedap ati.. Tambah pula jarinye terkena inai.. Then berlari dia membasuh.. Dari arah toilet Faha menjerit! "AKAKKKKKKKKKKKKK!! Basuh inai tu cepattttt!!.. Saya jadi bertambah bingung.. Sekali lagi adrenalin saya macam berlari 100 meter.. Ngehngehngeh.. Saya basuh je tangan mak aiiiiiiiiiiii!!! Oh no man!! Jariku... :( Hati mula sedih.. Faha cepat2 amik limau nipis dan sental jari2ku..


Alamak!! Tak hilang.. Disental lagi.. Aduhhh.. Cakit tau jari ni kena sental.. Da macam periuk nasik da nak nyental kerak nasik! Sabooo... ;) Masih tersenyum dan gelak2 lagi kat depan sinki dapur.. Makcik2 di dapur semuanye simpati dan menghulurkan bantuan.. Kagum2 dan sukee.. Ada sorang makcik tu bagi inai mekkah untuk ditindih dengan inai itam tuh.. Tak berkesan jugak.. Ustazah yang mengajar Khatam Al-Quran pulak bagi cadangan supaya saya pakai sarung tangan macam chinese wedding tuh.. Owhhhh.. Tak berjaya jugak sebab semua tengah sibuk sangat2.. Xda orang yang nak pegi belikan.. ;) Saboooo..

Then sental punye sental sampai fikiran jadi weng2.. Kami amik tinner belakang rumah.. Hahahah.. Abes ar jariku!! Cian dia.. Menggelabah abes da ni.. Gosok punye gosok di bilik pengantin sampai bau semerbak tinner.. Kahkahkah.. Cian daku.. ;)

Akhirnya saya redha.. Saya cakap ngan Faha.. Faha xsemua ape yang kite nak Allah beri.. Walaupon semua yang lain berjalan lancar.. Tapi ada juga yang kita inginkan Dia xkan penuhi.. ;) Saboooo lagi..
Duduk sambil menyambung menginai jari yang lain mak datang melihat anak gadisnye yang bakal dimilikki orang ni.. Mak belek jari dan mak kate "Takpela... Cantik jugak tuh.. Tak nampak sangat.."
Huhuhu.. Saya dengan rasa sebak di hati (masa tu je la) tetiba mengalir air mata.. Aduyaiiii.. Along jadi serba salah.. Sebab ter beli inai india warna hitam.. Adik Emi terus hubungi boypren nye soh beli inai lain "Suzanna".. Inai yang paling pekat.. ;) Thanks u all!! Dalam menangis tu saya kate dalam hati, xpela.. Lagipon semua ape yang saya nak Allah da beri dengan kadar yang sangat2 berpatutan dan bernilai.. Jadi kekurangan inilah yang saya perlu redhai... 

Akhirnya inai di jari siap sepenuhnya.. Dan ada celoreng2 warna hitam di 3 jari sebelah kiri.. 
Akhirnya saya buat keputusan kena la pandai2 menyorokkan jari bila waktu2 yang tertentu.. Then malam tu photographer sampai je saya terus gtau dia tentang kejadian.. Dia cakap "Aduhaiii.. Ciannyaaa.. Cam ne le leh jadi macam ni.. Xpe2 kak nanti saya cover kan ok!" Alhamdulillah.. Hihihi.. After Majlis Nikah selesai dengan satu kali lafaz saya malu2 tunjuk kat hubby.. Punye la hubby terperanjat! Saya senyum je dan kate nanti sampai masanye saya ceritakan.. Da sampai sekarang dia masih mengusik saya bile tengok jari kelingking saya sebab 3 bulan dari kejadian ruang kuku saya panjang sikit.. Hihihi.. Tu sume penangan tinner.. Tapi Alhamdulillah.. Sumenya da kembali pulih dan saya dapat semula jari saya yang normal.. Hihihi.. Dan Alhamdulillah juga tempoh 2 minggu jarak untuk bertandang ke Majlis Lelaki membolehkan kuku saya dan jarinye kembali merahhhhh.. ;P

Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com