Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Khamis, 17 Mac 2011

8 Perkara Lelaki Boleh Nangis.. Betul ke?


Menginsafi Diri

Lelaki boleh menangis bila dia dalam kekusyukan menginsafi dirinya.. Lebih2 lagi bila dia merasai kesunyian, kekosongan dan kesukaran dalam hidup.. Bagi yang muslim pasti apa yang kan difikirkan dalam hati adalah Allah.. Bagi yang benar2 memahami dan mendalami Islam pasti Yakin Kebenaran akan kewujudan Allah itu.. Kekusyukan sujud dan berdoa kepada Allah S.W.T boleh menyebabkan lelaki menangis sambil menginsafi dirinya.. Apatah lagi bila menghadap Kaabah atau berada di Tanah Suci sana.. 

 Perkara melibatkan Ibu Bapa

Lelaki yang menyayangi ibu bapanye pasti akan mudah menangis apabila ada perkara yang diperkatakan tentang ibu bapanya lebih2 lagi perkara yang -ve.. Mereka akan menangis lebih2 lagi jika kedua2 insan atau salah sorang daripada ibu bapanye yang tersayang pergi untuk selama-lamanya..  

Putus hubungan dengan kekasih

Hasil dari kajian mendapati lelaki yg terlalu menyayangi kekasih hatinya pasti akan menangis bila hubungan mereka terpisah. Biasanya lelaki tidak bole menerima hakikat hubungan cinta mereka berakhir diengah jalan, dan tidak diakhiri dengan sebuah perkahwinan. mereka akan menangis dibelakang, gara2 malu…


Bila jatuh sakit

ade sstengah lelaki yg akan menangis bila jatuh sakit, lebih kronik lagi jika mereka tidak berupaya menjalankan tangungjawab sebagai ketua keluarga juga sebagai suamiakibat penyakit yg dihadapi.


Kehilangan pasangan

Ini mungkin antara penyebab utama lelaki tidak bole terus berlagak macho bila pasangan meninggal dunia. Bagi lelaki yg tidak dapat menerima hakikat, dukanya amat lama untuk disembuhi. Apatah lagi jika melihat isteri tercinta terlantar sakit yang hanya menunggu masa.. Getar air mata pasti bertakung tunggu masa..


Tertekan

Tak kira bebanan kerja, masalah peribadi dan sebagainya.. Akhirnya air mata lelaki gugur juga. Ada juga lelaki yang mengambil jalan singkat mengunjungi kelab malam bagi melepaskan tekanan, namun ini bukan jalan penyelesaian yg terbaik!!!!


Bertengkar dengan pasangan

Even quantity nye sikit tapi ade jugak lelaki yg x sanggup melihat pertelingkahan berterusan dalam rumah tangga. Lebih memburukkn keadaan apabila si isteri yang meminta cerai atas perbalahan yg berlaku. Tambahan pula anak sudah ada disisi.. Da tentula akan ada perebutan penjagaan anak.. Sedih2..


Melihat anak-anak sakit

Sesetengah lelaki tidak dapat menahan perasaan apabila melihat anak2 sakit kronik dan tidak dapat disembuhkan lagi…

JIKA ANDA INGIN SHARE LEH LA TAMBAH2 G PE2 YANG ANDA RASA LOGIK OK..
RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL!

Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com