Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Rabu, 22 Jun 2011

Bayangan menjadi realiti.. Kematian Zami Ismail..

Bayangan menjadi realiti.. Wallahualam. Inilah permulaan cerita yang saya nak kongsikan.. Kematian Zami Ismail..

Sejak balik dari umrah, hubby xpernah lagi cerita tentang mimpi.. Sampaila satu ketika hampir 2 minggu pulang ke tanah air, barulah hubby bukak cerita masa kami mengadap televisyen menonton iklan drama "Tanah Kubur" Astro Oasis, terpandang arwah dipakaikan kain kapan.. Hubby tak semena2 terperanjat dan beristighfar.. Saya pon pelik..
Hubby cakap " Sayang, abang baru je mimpi Zami Ismail meninggal dunia masa mimpi kat mekah.. Sama macam dalam cerita ni wajah dia dalam kain kafan" 
Then saya cakap " Ala, mimpi mainan tidur.. Tak ada apela.." Wajah hubby terus berubah sambil terus beristighfar banyak2... 

Kemudian baru2 ni hubby menjerit panggil saya di dapur.. Masa tu hubby ngah dengar berita, saya lak ngah masak.. 
Then hubby jerit "Sayang! Betul tak ape yang abang cakap? Ya, Allah.. Innalillahi Wa Innailaihi Rajiun.. Zami Ismail da meninggal sayang!"... Saya yang ngah masak tersentak sangat2! MasyaAllah, SubhanaAllah.. Selama yang hubby cakap dia bermimpi jadi pula kenyataannya.. Maha Suci Allah yang memberi segala petunjuk.. Hanya Dia yang Maha Mengetahui segala2nya.. Wallahualam..

Hari ni saya tergerak hati untuk menulis tentang perkara ini.. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah S.W.T dan ditempatkan di golongan orang2 yang terdahulu beriman dan beramal soleh padaNya.. Amin..


Inilah pelakon veteran Zami Ismail atau lebih dikenali sebagai Pak Uda yang telah kembali ke rahmatullah pada pukul 10.30 pagi, 19 Jun 2011 baru2 ini . Beliau meninggal dunia di Institut Jantung Negara, akibat jangkitan paru-paru. Al-fatihah buat arwah. 
Arwah meninggal selepas beberapa minggu berada di hospital akibat sakit yang kuat. 


 Sumber : Mr. Google - Arwah Zami Ismail aka Pak Uda ketika terlantar sakit di hospital

 Sumber: Mr. Google - Anakandanya Opie Zami di IJN

Team Pi Mai Pi Mai Tang Tu.. Dalam kenangan
Like Entry

1 ulasan:

  1. Apabila apa yang dimimpikan menjadi realiti, itulah nur yang diberi Ilahi kerana ia benar.

    -Sheikh Imran N. Hosein


    Suami cik memang bertuah. Alhamdulillah.

    BalasPadam

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com