Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Rabu, 8 Julai 2009

LanGkaH HiDUpkU..

Aku tak pernah menyangka lepas belajar aku akan terus dapat kerja.. Tak perlu menganggur lelama.. Alhamdulillah Allah tu Maha Pengasih.. Waktu belajar dulu aku selalu baca 'doa mudah dapat kerja' dekat tetingkap bilik pensyarah (Cik Yatt), merangkap lecturer subjek (Pengurusan Pejabat/OM) aku.. Dekat tetingkap bilik dia memang banyak doa2. Sebab tu aku suka lalu lalang bilik dia.. Itulah antara kesan yang aku fikir2kan logik aku mudah dapat kerja selain doaku dan ibu bapa. Waktu aku belajar dulu aku selau jugak alami tekanan. Banyak no membaca. Aku ni bukan minat sangat membaca. Aku suka menonton, mendengar rather than membaca. Kelemahan aku tuh ;P.. Tak sangka pulak buku2 teks yang aku sayangi dulu masih berguna sebab adik aku pulak menjejaki langkahku mengikuti pengajian Pentadbiran Awam..

After abis belajar, aku relaks jap dalam half month.. Then aku kerja guru sandaran dekat dua bulan di Sekolah Menengah Dato' Seth, Yong Peng. After that tawaran kerja di IJN. Then barulah aku dapat kerja tetap nih yang betul2 menjamin hidup aku, InsyaAllah..

Aku kena g training dulu. Waktu dalam training pergh!!!! Adusss!!!!! Tension in term of time management lar... Kelam kabut.. Maklumlah bilik air dua je kena kongsi2 ngan 8 orang.. So.. biasanya aku jugak antara yang mandi pantas kilat. Huhuhu.. Kekadang katil pon agak tak terurus. Hehehe.. Tapi waktu2 tertentu jerk. Takut kena spot check plak.. PARAHH!!
Sekarang nih.. Dah dekat 1 tahun lebih aku kerja di Putrajaya nih. Dah confirm lagi you... ;P Alhamdulillah.. Masa yang begitu singkat aku dah confirm. Ketentuan Allah.. Bila time sibuk muka aku akan jadi seperti Incredible Hulk! Huhuhu.. Kekadang orang lalu lalang pon aku tak perasan. Tapi bila kerja semakin kurang aku pon berubah la jadi Mermaid.. ;p Waktu cam ni jari aku menari2la atas keyboard menaip pape yang aku suka.. MANTOP!
Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com