Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Ahad, 29 Ogos 2010

Peraduan Impian Hari Majlis Perkahwinan bersama Azika Collection

Tengah  servey2 koleksi busana pengantin melalui Google aku terpana melihat Contest nih.. Hadiah nyer mak aiii.. Idaman bakal pengantin tuh! Kalaulah... (Azieeee.. Jgn nak berangan je kejenyer yer.. Hehehe) So aku nak mencuba nasiblah kan.. Kalau2 lar ada rezekinyer Tuhan nak bagi.. Kalau dapat Alhamdulillah.. Kalau tidak tahniah kepada "Winner" dan semoga Majlis berjalan dengan penuh kemeriahan okay! :) Inilah Contest kedua yang aku join sepanjang ber blog nih.. Contest ni memang idaman lah.. Jeng.. Jeng.. Jeng..
1. Entry Blog tajuk Peraduan Impian Hari Majlis Perkahwinan bersama Azika Collection - Done 

2. Ada BLOG, FOLLOWER http://azikacollection.blogspot.com/, add FB Azika Collection  

3. Pamer banner /badge rasmi Peraduan link ke blog AZIKA COLLECTION - Done 

4. TIGA (3) GAMBAR - Done
Ini my pic..
 Mr Tunang 

 Together Forever and Ever


5. Majlis impian ku: - Done

Dalam fikiran nak biar yang simple.. Tak nak la ada kain2 bergantungan.. Lebih suker banyak artificial flower jer..Senang gak nak dikemas2 nanti.. Hehehe.. Cian krew2 mak andam nanti. Tak lah depa "becak ketiak". Nak gulung2 kain lagi, panjat memanjat lagi... Huhuhu.. Artificial flower depa dah boleh gubah siap2 then tinggal letak jer.. Kan dah "Win-Win Situation tuh.." ;) 

Kalau jadi artis dah tentu dapat sponsor.. Untung tol depa.. Tapi itu sume lumrah alam.. Setiap orang ada rezeki nyer masing2.. Kekadang mungkin dapat tuah, rahmat dari Allah S.W.T.. 

Warna temaku yang difikir2kan sedap mata memandang dan tak buat pengantin tertidur (bagi yang mungkin tak cukup tidur nanti. Hehehe) ialah warna hijau pucuk pisang atau hijau epal.. Pakaian busana lace hijau pucuk pisang dan di dalamnyer pulak berwarna light n very soft hijau pucuk..  Sebab tu teringin nak bunga2an putih saja diselit2 daunan  hijau.. (Tak abeh lagi ko ni zie berangan..)So simple but nice kan.. Cewaaahh..Taklah heavy sangat.. 

Aku memang dah lama servey gambar2 yang macam bawah nih.. Tapi ini hanyelah angan2 siang.. Kalau dimakbulkan sujud syukur Alhamdulillah..



6. Hubungan percintaan kami:

Kami saling mengenali sejak hampir 10 tahun.. Alhamdulillah perhubungan bermula sejak zaman sekolah (Amboi2.. gatai betul zaman sekolah dulu yer).. Hehehe.. Rasanyer Mr. Tunang yang "mengurat" aku dulu. tuh. Huhuhu..Dia Senior aku di Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat dulu.. Hehehe.. Aku pulak glamour atas nama "my bro". Bayangkan jelah kalau adik beradik satu sekolah.. Kalau jejalan sekitar sekolah or asrama senior yang tegur2 sume panggil aku "adik apis" bkn nama aku.. Hahaha.. Termasuk la Mr. Tunang nih.. Selepas tamat zaman persekolahan masing2 merantau mencari arah masa depan masing2.. (Kiranye dah 2 tahun dari zaman persekolahan lah..)
 
Dia mula sibuk dengan kerjayanyer dan aku dengan melanjutkan pelajaranku.. Selama tempoh tu kami masing2 membisu saja.. Tak taulah nak kate ada hubungan ke dok.. Pasalnye tiap kali aku kol mesti tak dapat cakap ngan dia.. (zaman kegunaan tepon umah.. Hehehe .. Henset tak mampu beli lagi).. Bile aku pikir2 balik eh! bukan ke aku memang xsuke kat dia.. Tapi sejak berpisah rasa macam aku xkompemlah status aku ni.. Nak bercintan2 ngan dak 'U' tak de lak yang aku berkenan.. Walaupun ada terima coklat2 Cadbury dari jejaka tapi hurmm.. Tak berminat pulak nak layan sebab rasa macam ada terikat dengan seseorang di hati.. Kalau aku teringat zaman persekolahan mesti gambar dia yang aku tengok melalui majalah sekolah (melepaskan rindulah konon.. ahhaha)  Alat perhubungan alar2 zaman dolu2 la (hahaha.. bukan guna merpati yer)..Kami berhubung melalui poskad jer..(Moden skit dari surat). Setiap hujung bulan aku akan ke Pejabat Pos untuk pos poskad.. Every month tak pernah missed..Bila aku sambung belajar degree kami masih lagi meneruskan hubungan yang semakin erat dari jauh (orang kate cinta jarak jauh la..) 

31 Ogos 2005 3 tahun sik membaca poskad tanpa bersua..

Tu kira tarikh Anniversary lar.. cewaaahhh..That date lah baru kami ditakdirkan bertemu setelah bertahun hanya tru poskad and caling2 fon umah.. Selepas bertemu kami mula bersembang2 melalui henpon.. Masing2 sanggup bermodalkan syiling dan air liur standby untuk bergayut berjam2 sampai pepagi g kelas mata membengkak ala2 kena pam. Hahaha.. selama 2 tahun kami mengeratkan lagi percintaan kami dari jarak jauh (Johor --- Melaka).. Sampaikan aku mula jadi dealer top up.. Hahaha.. Sebab akulah penjual dan aku jugalah pembeli.. ;P..


Akhirnya sampai aku dapat kerja kerajaan ni dah masuk 3 tahun hubungan kami berlanjutan sehinggalah kami ditunangkan pada 27 November 2009. Alhamdulillah.. Banyak ranjau, onak dan duri kami lalui demi mempertahankan cinta sejati ni.. Moga2 selamat hingga ke jinjang pelamin (Azika Collection.. Hehehe..) dan ke anak cucu, cicit akhir hayat..

JUMLAH PERCINTAAN KAMI ialah 2 tahun+3 tahun + 2 tahun + 3 tahun = 10 Tahun

Nota : "Abang, kalau terbaca entry ni sayang nak ucapkan terima kasih atas cinta dan kasih sayang yang diberi setulus hati hingga sanggup susah senang bersama"

7. Nyatakan sebab kenapa dan pendapat tentang Azika Collection :

Melalui pencarian koleksi2 pelamin, Azika ni antara display yang terbaik aku tengok.. Pencarian google koleksi2 pelamin yang aku simpan dalam "my wedding pendrive" tu rupe2nyer pelamin2 Azika Collection.. Begitu tak sangka dunia begitu kecil..Koleksi busana Azika boleh tahan.. Mantap.. Suker lar.. Sekarang ni pon tengah carik kombinasi warna pakaian yang xbegitu sarat mata memandang..Azika Collection dah buktikan keinginanku.. Unbelievable akhirnya..

Cume jarak jauh yang meyukarkan.. Tapi sebagaimana CINTA kami selama 10 Tahun yang berjarak masih dapat bersatu inikan pula Azika Collection dengan impianku.. Hehehe.. Hijau Epal atau Pucuk Pisang digabungkan dengan warna satin di dalam berwarna soft and very light green.. Tapi itu sume juz angan2.. Sib bek berangan ni tak yah bayar kan.. ;)

8. Hadiah boleh diguna sepanjang Mac 2011.

Majlis dirancang pada 15 dan 16 Januari 2011.. Andainyer umur dan jodoh kami panjang InsyaAllah tarikh tu akan terlaksana.. Mohon doa dari pembaca okay.. Amin.. Kalau ikut dari tempoh tawaran Azika Collection macam masih dalam "edah" nyer.. Hehehe.. Apepon terpulang pada Azika Collection untuk menentukan "The Winner" kan.. :)

9. Pastikan tinggalkan komen anda di entri tersebut or di FB Azika Collection
Well done.

Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com