Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Jumaat, 6 Ogos 2010

Macam-macam makan..

Minggu yang lepas K.Ngah (Kakak Si Dia) ada ajak balik kampung.. Mula2 segan gak.. Issshhh.. Tak malu jer kan nak sibuk2 ikut.. Tapi bila fikir2 balik hurrmmm.. Macam best jer. So, ikutlah dowang balik kampung.. Kat sana macam2 makan.. Maklumlah dah musim buah kan.. Rambutan, Manggis, Durian dan macam2 lagi lah..


Aku sempat gak la merasa memancing di dalam perigi.. Hurmmm memang kompem ar dapat keli.. Cume tak sebesar si dia dapat ngan Ida (Adik Si Dia) dapat jer.. Tapi banyak la gak... Hehehe.. Best lah memancing nih.. Puas sangat biler dapat. Secara tak langsung aku belajar cam ner nak lepaskan mata kail dari mulut ikan tuh.. Mula2 takut gak. Tapi arrrrgggghhhhhh "Hidup mesti diteruskan" Ceewaaaahhh...

Hari Sabtu kami sekeluarganya pergi celebrate Ida Besday kat Tanjung Balau, Kota Tinggi.. Kek yang Kak Long beli memang mantap.. Doraemon tuh.. Aina nyer pilihan tau.. Jangan main2.. Dak kecik pon taste boleh tahan skang.. Comel lak tuh gambar kepala DORAEMON nya.. :)

Siap mandi pantai tuh.. Dah lama tol tak mandi laut.. Memang dah bertahun lah.. Sib bek tak panas time tuh.. Kalau tak mau nyer semakin membara warna kulitku yang semamangnyer hangat2 ala2 hindi.. Hahaha.. Semakin Ireng (Bahasa Banjar bermaksud Hitam) la kalau pergi awal petang..

So inilah antara koleksi gambar2 menarik tertarik the boom kat kampung Si Dia...

Masa nak amik gambar ni Mak Si Dia senyum jer.. Hahahaha.. Sampaikan gambar ikan yang Abg Din ngan Reen dapat hasil pancing pon jadi sasaran.. Huhuhu.. Okaylah tuh baru mengenal beberapa jenis ikan yang sememangnya aku tak pernah makan lagi ar...


Ini anak itik yang comel masih dipelihara di kampung Si Dia..


Ini pulak anak2 ayam yang telah pon diasing2 kan.. Hehehe..


Ini anak2 ayam gak.. Tapi peringkat kanak2 lagi la..


Inilah hasil tangkapanku keli perigi. Hahaha... Walaupun aku dapat tak sebesar yang dowang dapat tapi aku dapat yang comel2 macam aku (Huhuhu).. Banyak lak tuh.. Agak2 sapelah yang masak ikan ni kan.. Hehehe... Jangan terkejut lak.. Inilah air tangan Ayah Si Dia.. Hurrrmm.. Yummyyy..


Hahaha.. Ini bukan aku yang masak tau.. Aku ACTION jer.. Serawa nih dari durian belakang umah Si Dia.. Durian ni yang masak diri dia sendiri.. Aku tukang kacau jerk.. Hehehe.. Serawa ni masa belum campurkan gula merah lagi.. Tu yang warna masih pucat lesi..

Haaaaa... Yang ini versi FINAL.. Hampir siap dah.. Dah la favorite ku PULUT.. Memang kecur la bila tengok serawa ni.. Teringat serawa my mom.. ;) Tapi tang makan BUAH DURIAN i'm failed haaa..


Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com