Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Rabu, 10 Mac 2010

Arghhh!!! Aku kena DENGGI!!

Tempat2 pembiakan Nyamuk! Perhatikan kawasan dalam dan luar rumah anda!! Prihatin dari sekarang..


AWAS! DENGGI MEMBAWA MAUT!



Apa antara tanda2 denggi??

Demam kuat secara tiba2
Demam berlarutan melebihi 3 hingga 4 hari
Sakit pada tulang2, otot, sendi dan biji mata
Ruam atau bintik2 merah pada kulit
Pendarahan pada kulit, hidung atau gusi
Sakit kepala
Hilang selera makan
Muntah2
Letih

Baru 2 hari aku keluar wad.. Setelah seminggu suffer fever barulah ku tahu yang aku kena demam denggi.. Owhhh, tidakkkkk!!!! Selera makanku drop abes.. makan cume sesuap dua je yang lalu.. selebihnya akan ku tolak tepi... Tapi perut memang Tuhan je yang tahu laparnyer.. Bukan saja2 tak nak makan.. Tapi nak makan muntah balik.. Badan makin hari makin lemah.. Tak tau nak mintak tolong sape.. Takut menyusahkan kekawan or sesapa jer.. Aku pon cube jugaklah pergi ke kerja gagahkan diri.. Menjelang tengahari aku flat abes.. Badan panas sangat, kepala sakit, pening dan macam nak terbakar je otakku, perut tak sedap sampaikan cirit birit, rasa nak muntah dan tak sedap badan.. Mulanya aku ingat eh! aku salah makan ke sampai cirit.. Rupanye itu antara simptom denggi.. Si dia outstation ke Pahang.. Ntah sapa lagi aku nak mintak tolong. Nak tak nak aku bertahan selama 3 hari hadapi demam sehinggalah hari ketiga Yusrina kawan baikku bawakku jumpa doktor di Presint 9 Putrajaya.. Tup2 suspek denggi.. Adeh! Macam nak kena hempap kepalaku. Lepas ambil darah kami g makan dulu sementara tunggu result darah. Then sejam selepas tuh kami jumpa doktor dan bermulalah MC aku dan saat2 keletihan, lemah, hilang selera makan dll.. Aku pasrah.. Dengan claim aku yang aku tak uat lagiiii.. Hurrrmmm... Semuanye secara tiba2.. 3 hari lepas checked up aku dapat MC. Dah lebam2 jugaklah pelipat lenganku diambil darah.. Kebirua2 an dan Kepurple2 an..Sabtu tu si dia pulang dari Kuantan. Senja tuh dia bawak aku ke Hospital memandangkan aku dah terlalu lemah.. Tapi aku memang agak kena admit. So pakaian sume dah ready dalam keta.. Tungu punye tunggu punyer tunggu hingga jam menunjukkan pukul 8.30 mlm.. Perggghhh!!! Sume ada.. Sakit perut, demam, pening, geram.. Lambatnyerrrrrr... Akhirnye setelah diperiksa doktor melalui result darah dan presentationku sahla aku kena denggi. Doktor nasihat aku untuk admit. Akupon wisau gak takut pape jadi kat aku kan.. Lagipun aku duduk sowang jer..

 So aku pon kenalah tahan di Wad 4B katil no. 25.. Selepas tuh keesokannya aku kena pindah katil no. 10. Doktor kate sini aku ada kawan.. Huhuhu.. Rupenye sume mangsa Denggi.. Anyway masa di spital si dia sentiasa beri perhatian.. Terubat rasa sengsara keletihan, kesakitan dan macam2 lagi.. Tuhan yang Maha Mengetahui.. Bermula hari sabtu (6 Mac 2010) hingga Selasa (9 Mac 2010) bermulalah episod ku di Wad..

Apepon aku nak ucapkan ribuan terima kasih sangat2 kepada Mak, Abah, Along, Abg Fareed, Emi, Din yang sudi jenguk dan jaga aku walaupun seketika di Hospital Putrajaya.. Kepada kekawan yang jenguk (Rina, Kak Mai dan Kak Fiza) terima kasih sangat2. Juga pada ketua cawangan baruku Puan Rohana, terima kasih puan! Yang terindah juga kepada yang Tersayang yang banyak spend time jaga aku daripada pagi.. Kusut masai jadinya keadaan dia sebab wisaukan aku.. Juga kepada keluarga si dia yang turut menjenguk memberi semangat (Ayah, Mak, Kak Ngah, Abg Nas, Ida, Udin dan Irfan yang comel...)

Hari ni perut ku masih rasa tak stabil.. Ya Allah, ini adalah ujian darimu penghapus dosa2 kecil.. Moga perkenankanlah doaku agar aku cepat sembuh dan dapat meneruskan tugas2 seperti biasa... Amin..
Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com