Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Ahad, 7 Februari 2010

Berhujung minggu di Wetland dan Muzium Mamalia, Putrajaya..

Sabtu, 6 Febuari 2010 kami berpeluang spend time bersama.. Syok sangat.. Dari minggu lepas lagi nak g memancing.. Tetibe teringin lak.. Juz for fun la.. Kami g di Taman Wetland Putrajaya.. Syok memancing tup2 dah kol 7 petang.. Hurm, cepat tol masa berlalu.. Berkemas2 dan terus balik ke kediaman masing2..

Semalam, 7 Febuari 2010, Ahad, kami g sempurnakan niat yang semalam tak kesampaian sangat.. Best sangat.. Tapi sebelum sampai kami g ler beli mata kail ngan pelampung kecil di Presint 14, Putrajaya.. Maklumlah.. Semalam memancing tersangkut pulak kat rumput rampai di Taman Wetland tuh.. Tarik punyer tarik terus terputus ngan mata kail dan batu sekali selamat tinggal.. Tuh yang terpaksa mencarik dulu tuh..

Masa singgah di Presint 14, aku teringat yang aku pernah terbaca akhbar tentang Muzium di Presint 15.. Teringat ari tuh pernah ajak 'si dia' tapi sibuk je manjang.. So tunda punyer tunda sampai terlupa lak.. Tapi alang2 dah dekat Presint 14 nih 'si dia' beria2 ajak g tengok sat. Aku terpikir gak 2,3 kali.. Udang dalam keta macam ner.. Nanti karang mesti lama kat muzium tuh..
Bila pikir2 balik bile lagi kami nak meronda bulan Febuari nih.. Nanti karang tunda2 lagi takut x kesampaian pulak.. Takperlah masuk jerlah.. Maklumlah freeeeeeee jerrrrr... Parking pon Freeeeeeee jugakkk... Huhuhuh..

Check It Out!

Tulang terbaik nak uat sup...Hahaha..
Amboi3x.. Kuat sangat ke gigi Abang??



E'eh dak baju oren nih! Aku gigit tangan tuh karang.. AAAAAAAAAuuuuuummm..


Cik Badak.. Leh korek idung mu tak?? Huahuahua..



Cik Badak nak Mammm tak? Nah!



Hello Bro! Meh sini jap.. Den nak bisik sikit nih.. Meh la rapat skit..

Aiyoookk.. Awat muka beruang tuh dah jadi warna coklat?? Ada jari2 lak tuh.. Ops.. Tangan ghupenyer.. Ingar ketumbuhan kat muka beruang tuh.. Huhuhu.. Jangan mare yer..


Salam perkenalan beb...

Jangan nakal2 yer.. Dok sini diam2 tak moh kacau2 owang.. Hehehe..
Cian dia cowang2..

Alar bucuk2.. Meh cini.. Urm.. Hep2.. Mana leh pegang..
Kat papan tuh kan dah tulis "Jangan Sentuh"

Nih budak degil nih sentuh2.. Mana ada sentuh mek..
Teknik snap jer tuh nampak macam sentuh.. Kihkihkih..

Senyummmmm... Chesssssssssssssseeee..
Eh! Jangan la dekat2.. Kongkang Betina tuh.. Ni yang I jeles nih..

Ish3x.. Pagi tadi lupa ke pakai Deodorant?? Ucuk lah angkat2 ketiak.. Ada bau "keti" lar.. hahaha..
Baik2 bergayut tuh.. T terlepas karang sape nak angkat?? Hurm3x..

Ish3x.. Mane suar nih? Mak awak tak pakaikan kerrrr???

"Tak alu nyer ia.."
Hahhhhh.. Inilah Beruk.. Yang dok panjat pokok nak amik buah kepala.. Ops.. Buah kelapa kat kampung korang tuh!
Ni Ruse bintik yer....

Yang ini pulak Rusa Sambar menyambar.. Huuhuhu.. Sebelah yang comei tuh Kuang3x...

Elelelehhh.. Penyayang la tuh.. :p

Eh, Ni style senyum ROTA2 ker?? Huhuhu.. Comei nyer.. Rusa kat belakang tuh..
Hye.. Perluker teropong2.. Cube tengok Jurukamera nih, relak jer.. Boleh je nampak binatang2 mamalia tuh sume.. Hahaha..

Abang, Nape jari nih boleh muat korek idung (belalai gajah) yer???? Keciknyer gajah nih..

Ish3x.. Tuh bayang2 kepala saper tuh???? Adeeehhhhh..

Koleksi Tikus2 pon ada tau.. Maklumlah.. Kate Muzium Mamalia..
Ahaaaaaaaa....... Kulit nih bole amik tak uat 'Belt' or handbag???? Leh uat hantaran t.. Hahaha..

Bagus kan ibu bapa nih.. Duduk semeja dengan anak2 mendidik membaca koleksi bahan bacaan berunsur binatang2 mamalia.. Maklumlah.. ruangan ni memang khusus untuk ruangan membaca.. Bagus2.. Unik sangat.
Hah.. Ini di Park Area.. Ni bukan sesuka ati tonggeng terbalikkan kambing yer.. Riuh satu Park bunyi kambing.. Kesian pon ada.. Kami datang dekat dengan 'doktor veterinar' tuh.. Hehehe.. Tengah menjahit artifak kambing rupenyer.. hahaha..
Hahhh.. Nun jauh di hujung tempat menjahit 'doktor veterinar' tuh.. ehem2 ye ke tuh.. Okaylah.. Tak la jauh sangat dari tempat jahitan tuh kami terpandang satu objek besar.. Ape tuh yerk??? Kami pon datang dekat.. Urmmm.. Ghupe2nyer 'si bedal' Sang Buaya..

The Real or .....?
Meh kiter try skit! Hahaha!

Hah.. Lepas dah puas bergambar menikmati keunikan Muzium Mamalia, Presint 15, Putrajaya kami sambung niat kami nak g memancing.. Cube perhatikan betul2 belakang tuh?? Hahhhh.. Nampak tak PICC.. Jeng3x.. Pandai jurukamera nih ambil posisi..
Nilah aksi-aksi hampeh aku... Hahaha.. Candid meh..


Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com