Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Isnin, 13 September 2010

'URBAN VIBE ONLINE CONTEST'

Nilah contest seterusnye yang aku join.. Wah2.. Bukan main lagi ko ni Azie.. Sume contest ko nak sebat.. Alar u.. Ni pon lum tentu I jadi winner.. At least dapat gak lah I bantu contester ni promote bidang dorang.. Bantu anak melayu kan.. Pe salahnye..

1. Berumur 20 tahun ke atas sahaja. Tidak di benarkan mewakili mana-mana pihak.
   
    Hehehe.. Dah kategori tua benor rasanye nih.. Nak cakap tak? Huhuhu.. Aluuuu nyerr.. ALar ape ada hal 
    dengan angka nih.. Umur I da 20/an.. Hehehe ;P

2. Mempunyai BLOG dan FOLLOWER http://www.pameran-pengantin-malaysia.blogspot.com/ /
    dan add Facebook Pameran Pengantin Malaysia.

    Selesai sudah.. menjadi "follower yang ala tomei2 ni"..Hehehe.. ;P

3. Entri hendaklah bertajuk 'URBAN VIBE ONLINE CONTEST'.
   
    Of course.. Tajuk kompomla yang nak menaja adiah cun tuh.. Hehehe.. Selesai sudah..

4. Sila letak banner badge rasmi pertandingan ini di atas blog atau side bar blog anda dan juga
    dalam entri pertandingan. Dan sila linkkan ke blog PAMERAN PENGANTIN MALAYSIA.
   
    Ini memang menjadi kebiasaan contestant yang nak join contest nih.. Dun't worry ha.. I dah letak 
    sematkan dia di side bar I kemas2 n molek2 lagi u..
   
5. Buat satu ESEI (tidak kurang dari 200 patah perkataan) yang bertajuk :
Pameran Pengantin Malaysia ; Pilihan Utama Bakal Pengantin.

   Minat tol tang nih.. Maklumlah nak kate becok tak lar becok sangat.. Pasai ape tau dak??? Pasai
   kebecokan I sumer ni da transfer dalam bentuk penulisan.. Kuikuikui.. ;P
  
Dulu kami pernah bercadang nak ke Pameran Pengantin pada bulan Mac 2010. Tapi disebabkan masa terlalu padat kami masing2 kesedihan sebab terlepas peluang untuk mengikuti pameran tu.. Uwaaa.. Sediah sangat2.. Rasa macam hilang arah sekejap tak tahu bila dan dimana lagi ada pameran macam tuh.. Mungkin takdir Tuhan nak menemukan jodoh kami dengan Pameran Pengantin Malaysia pada kali ini. Seronok sangat-sangat. Rasa tak sabar nak pergi. Kami akan pergi membawa askar-askar dari kalangan kami nanti InsyaAllah. Dulu dah terlepas peluang, jadi berharap akan datang nanti kami seronok memilih pakaian pengantin yang dipamerkan. Silap hari bulan busana yang diperagakan tu pulak yang kami kejarkan. (Hehehe).


Aku tahu pasal Pameran Pengantin Malaysia ni pon melalui majalah Pengantin. Syukurlah Malaysia ada pameran khas buat bakal pengantin untuk cari idea-idea baru dalam peragaan busana pengantin terkini mahupun ternama. Strategi Pameran Pengantin Malaysia bermula pada dasarnya hanya di tapak pameran kecil-kecilan di seluruh Hypermarket seperti Tesco, Giant Kelana Jaya, Jaya Jusco Maluri. Namun begitu, berkat kesungguhan krew-krew Pameran Pengantin Malaysia, mereka mampu menjulang namanya hingga ke pameran di tempat-tempat berprestij. (Good servey and reading azie! Hehehe) Alar..Umpama bayi yang kecil mula belajar meniarap, merangkak sehinggalah mampu berjalan la kirenyer..

Pameran Pengantin Malaysia yang pertama dianjurkan oleh Urban Vibe berjaya diadakan adalah di Plaza Alam Sentral, Shah Alam pada tahun 2007.  Manakala hasil daripada pengalaman yang ada Urban Vibe mampu mengadakan sekali lagi Pameran Pengantin Malaysia yang pertama terbesar di Mid Valley Exhibition Centre pada Julai 2008. Tahniah la! Sehingga kiniUrban Vibe Event masih teguh menganjurkan pameran pengantin dengan banyak perubahan yang hebat.

Ini baru nak start essei tau.. Tapi esei ni tak la formal benor.. Hehehe.. Banyak no celoteh azie ni..

Pameran Pengantin Malaysia ; Pilihan Utama Bakal Pengantin.

Apa ye sebenarnya yang dicari-cari oleh bakal pengantin? Sudah tentulah busana, mak andam, aksesori nikah/sanding, photographer. Itu semua yang akan bermain-main di minda bakal raja sehari. Setiap saat sebelum perkahwinan berlangsung sudah pasti internet, majalah dan buku-buku Pengantin yang akan dihadap dan diselak. Begitu juga aku yang tidak jemu melayari internet menjelajah apa saja yang menarik perhatianku tentang "ISU dan PERSEDIAAN PERKAHWINAN". 


Bakal pengantin khususnya yang tinggal kat kampung mesti teringin sangat2 menikmati hari bahagia dengan busana yang unik bergaya gitu, set pelaminan yang indah lagi serba moden mahupun sentuhan dandanan serta solekan yang menarik. Namun begitu, butik pengantin  kat kampung yang terhad dan sederhana membuatkan kebanyakan golongan bakal pengantin nun di sana turut bersederhana. Tak pulak bakal pengantin kat bandar yang dah terang2 tak jadi masalah nak merasai keindahan hari bahagia mereka dengan pelbagai pilihan butik pengantin di kotaraya.

Tapi usah dukacita wahai bakal pengantin nun di pedalaman kampung. Pameran Pengantin Malaysia sebenarnya bagi peluang pada semua bakal raja sehari tidak kira usia, jarak penempatan mahupun darjat kemewahan dengan pertunjukan busana pengantinnya yang serba menawan, dandanan serta solekan pelbagai bentuk (Hehehe), jualan lelong busana dan banyak lagi. Bukan senang nak dapat nikmati peluang macam ni tau.

Kepada bakal pengantin tak kira di kampung mahupon kotaraya mari kite serbu Pameran Pengantin Malaysia Oktober ini. Kot2 la ada berkenan design baju pengantin yang ingin digayakan bolehlah hantar untuk tempahan macam tuh atau beli jerk kat Pameran tu nanti.. ;) Hehehe.. So, bakal raja sehari kalau u all duduk nun jauh di kampung meh la kite sama-sama ronda menjelajah pameran ni nanti sebab boleh cuci mata tau kalau ada yang berkenan untuk design majlis pengantin u all di sana. Leh la request pada mak andam di sana u all nak magic touch macam di Pameran Pengantin Malaysia.. Leh saksikan sekali koleksi gubahan hantaran tak kira la yang dah sedia ada atau hasil kreativiti peserta gubahan.. Wow! Memang berbaloi2 banyak idea boleh simpan dalam kepala untuk The Big Day nanti. 
Kredit to Pameran Pengantin Malaysia :)            

6. Penganjur, lokasi dan tarikh  Pameran Pengantin Malaysia seterusnya.

  

    Pameran Pengantin Malaysia 2010 seterusnya akan diadakan di Kuala Lumpur exhibition Centre
    (KLCC)  dari 8 hingga 10 Oktober 2010. Macam-macam rupenye acara dan pertandingan yang akan diadakan nanti macam Pertandingan Andaman, Pertandingan Gubahan Bunga Tangan dan Pertandingan Gubahan Hantaran. Banyak gak hadiah menarik dan lumayan ditawarkan pada setiap pengunjung yang bertuah. Aktiviti Pertunjukan Fashion serta demo-demo make-up dan demo menggubah hantaran pon ada.
(Hehehe.. Nak ajak K.ngah lar mencube nasib.. Akan bincang ngan Mr Tunang)

    Acara yang di jangka akan mendapat sambutan ialah acara lelongan baju-baju dan kelengkapan pengantin. Wow!! Hebat2.. Best2..
    Cepat.. masukkan tarikh ini di dalam diari anda untuk mendapatkan promosi-promosi yang hangat.
    (Kompom dah masuk.. Nak perggiiiiiiiiii!!! Nanti nak shopping busana leh tak? Hehehe..)

   Penganjur lak :

URBAN VIBE EVENT
   
7. Letakkan LOGO penganjur dan LOGO rasmi Pameran Pengantin Malaysia.



    Dah letak dah pon.. Kira memang dah penuh gak la logo2 di entry dan side bar sebelah blog I nih.. Hehehe.. Logo rasmi ni sebenarnye dah edited.. ;) Jangan marah yer.. I da edit xletak tahun.. So umum skit logo rasmi I.. hehehe

8. Letakkan gambar 'Candid Tercomel' anda dan pasangan anda.

    Gambar ni memang terbaekkkk punyoo dari ladang! ;P

    Alar tomei2 malu2 lak.. Gambar ni masa majlis kahwin abg Mr Tunang.. Kami berdua nak snap picture bersama Groom and Bride tetibe dgn gundah gulana dipaksa kami duduk amik berkat depa pulak..Adehhh... Tu yang malu tu senget benget macam alar2 pengantin majuk jer... ;P


9. Hadiah sepanjang tahun 2010 sehingga 31 MEI 2011 -

      Yeeeeyyy! Masih dalam "edah" Pameran Pengantin Malaysia nihi.. Kalaulah.. (OPppsss Aziiiiieee.. 
      Berangan ko? Ini semua terpulang pada Pameran Pengantin Malaysia la azie.. (Tak abeh2 berangan)

10. TINGGALKAN KOMEN pada ENTRI INI SAHAJA.
      Selesai sudah jugak.. Jemputlah singgah ke blog pink ku.. Hehehe.. Salam Selamat Datang pada Krew
      Pameran Pengantin Malaysia.. Malaysia Boleh! ;) 

Semua keputusan adalah MUKTAMAD. Sebarang email pujuk rayu tidak akan di layan. Tarikh tutup penyertaan adalah sehingga 27 September 2010 sebelum 12 tengah malam.

- 12 tengah malam?? Ayoyo.. I da antar awal gak dah nih.. Hehehe..

Sape yang nak join meh kite ke nun disini..

http://pameran-pengantin-malaysia.blogspot.com/2010/08/urban-vibe-online-contest.html#
Like Entry

3 ulasan:

  1. Salam Azie,

    ok,kita dah menjengah blog comel awak ni :)

    appreciate that azie ada buat research bersungguh-sungguh mengenai kami.

    BalasPadam
  2. thank you! sudi gak baca entry I yg berjela2 tuh.. Hehehe.. Skg ni mmg ngah uat research blog pengantin sebanyak mungkin b4 uat keputusan.. Blog2 mcm u all ni jugakla byk bantu.. :)

    BalasPadam
  3. biha mntk maaf..xsengaja..xperasan plak yg tu edited punya..biha dh tukar dh logo tu..mntk maaf banyak2 ye..good luck to u too..nice blog...

    BalasPadam

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com