Dengarlah kalian,

"Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah kamu mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan itu terdapat dalam dirimu sendiri." Wallahualam.. ;)

Anda pengunjung yang ke...

Play With Kiko Boy!

Lady Bug Space..

Isnin, 5 Disember 2011

Bersama "Ombak Rindu"

Alhamdulillah setelah hampir beberapa minggu menantikan filem Onbak Rindu keluar akhirnya berkat kesabaran dapat juga menonton.. Gembira tol rasa hati ni.. 

Suami : "Sayang, tiket sume da abes.. penuh da.. yang tinggal seat asing2 jer"
Isteri : "Hurrmmm.. da penuh betul2 ka.. sedeyyyy.. xpela.. kite tengok sok pagi2 cam ne.. kena awal la"

Muka da sedey semacam sebab xdapat nak tengok masa 3hb malam tuh.. Sekali after asar hubby senyum2 tunjuk tiket.. Waaaaahhhh!! Hati sangat2 gumbira xterkata.. Tipu rupe2nye.. Apalagi melompat girang la kat hubby.. kahkahkah.. xkira da berat ke ringan ke.. sape suh tipooo..  

Syukur dapat jugak tgk selama ni tertunggu2.. kalau bunting dulu guna bunting 'Ombak Rindu' la sebagai contoh sampel.. Jum tengok jap iklan ni..





Sambung balik.. Selama ni saya baca novel 'Ombak Rindu' tak pernah jemu.. Pengorbanan Izzah dan ketabahan nye banyak mengajar saya dalam kehidupan rumahtangga.. Mulanya fikir masih ada lagi ke dalam dunia ni orang macam Mila (dlm novel).. Tapi bila saya melalui alam perkahwinan saya akui memang ada rupa2nya.. Cume selama ni kita tak pernah laluinya sebab tu rasa macam xmungkin ada perempuan yang macam itu.. 

Tekanan dan ujian dalam hidup Izzah memang hebat.. Walau apepon diperlakukan tetap sabar dan redha.. Yelah.. Redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah.. Bila tengok cite ni 'live' rasa geram sangat ngan Mila tuh.. Da orang xsuke gatal pula dia menggedik nak kawin ngan Haris.. Cinta x bermakna memiliki.. Da orang xsuke kenapalah memaksa.. Macam timba pulak yang carik perigi.. Malu jer..

Watak Izzah dalam movie ni sangat berkesan.. Saya suke sangat.. Sesuai untuk ditonton oleh pasangan.. Seeloknya yang sudah berumahtangga.. Banyak pengajaran.. Menghargai erti cinta sebenar..

Dalam novel kisahnya lagi panjang.. Rasa macam berada dalam suasana tu je.. Penulis nye memang terbaik bagi saya.. Sebab berkali2 saya baca pon tetap mengalir je air sungai kat mata ni.. Kagum dengan ketabahan seorang isteri walaupun rumahtangganya di kocak oleh wanita yang berkepentingan.. Hanya ingin memuaskan cinta sendiri.. Bila xterpuas memberontak dengan egonya.. Dari sini kita boleh fikir2kan dan menilai dimanakah moral cerita ini.. Adakah kita dari golongan insan (Mila) ini atau setabah (Izzah).. Renung2kan..

Selepas 7 tahun yang lalu saya membaca novel 'Ombak Rindu' ada novel yang keluar sebagai sambungan novel ini.. Saya puas mencariknye.. Alhamdulillah.. Saya dapat jugak baca selepas 2 tahun menunggu sambungan novel 'Ombak Rindu'.. xsilap tajuknya 'Cinta tiada akhirnya'
Kalau dalam movie ni nampak macam Mila menyerah tapi sebenarnya orang macam Mila ni punyai agenda jahat.. Dia xakan lepaskan begitu sahaja orang yang dicintainya.. Nampak dari sini seperti dia melawan takdir Allah.. Kerana ego dan bisikan syaitan menguasai diri maka dia akan berbuat sesuatu untuk merampas Haris dari Izzah.. Tapi kuasa Allah melebihi segalanya.. Cinta itu sememangnya milik mereka berdua.. Tapi itu sisipan dr kisah dalam novel sambungan 'Ombak Rindu' tuh.. Tak sabar pulak tunggu untuk sambungan.. Hope ada la.. Sebab masa kami ke Alamanda tiket Midnight pon penuh je kawasan park.. Rupe2nya bila abes je memang Alamanda buka dua dewan.. Ramai sangat macam ada konsert pulak.. Hihihi.. Dan kami sampai ke rumah dalam pukul 3 pagi.. Mujur soknya Ahad, cuti.. Leh la berehat2 setelah bekerja dan mengerjakan.. Maksudnya saya seorang pekerja kpd bos saya dan saya juga seorang timbalan bos kpd customer saya.. Penat dengan tugasan di opis dan penat juga di rumah menyiapkan tempahan2 yang semakin banyak atas izinNya maka hari minggu ni la masa berehat dan bersama hubby sepenuhnya..

Jangan xtonton Movie ni.. Bestttt sangattt2.. Kawan2 sume bawak tisu.. Saya tumpang jaket hubby.. Sebab hobi saya xsuke bawak tisu.. Hehehe.. Itulah masalahnyaa.. 
Photobucket
Like Entry

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Remember Me Always..


The Chapter Of My Life

Click here to get more
Provided by MasterGreetings.com